Archiwa kategorii: Król

Słówko o wsi Glinki

Rodzina mojego męża pochodzi ze wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie. Z przodków męża mieszkali tam nie tylko Muszyńscy, ale też takie rodziny jak Król oraz Błońscy.

Oto słowo o wsi ze słownika geograficznego Królestwa Polskiego z 1880 roku.

Glinki wieś, powiat nadworniański, nad potokiem Łopuszanką, o 14 kilometrów na wschód od
Nadworny, w lasach położona, obszar dworski posiada 412 miar arów gruntu, w tem 278 lasu włość, posiadają 986 m. a. Ludności 494 z tych 31 wyznania rzymsko katolickiego, należących do parafii w Ottynii, miasteczku o 1 i 3/4 mili oddalonem; grekokatolicką parafię ma w miejscu, należącą do dekanatu nadworniańskiego dyecezyi lwowskiej i liczącą wraz ze wsią Majdan średni 1190 parafian.
Właścicielem większej części posiadłości spadkobiercy Lazara Dubsa.

A oto kartka z ok 1850 roku ze Słownika geograficznego Galicji T. 5. Cyrkuł stanisławowski. Własność Biblioteka Jagiellońska. 

Udostępnij na:

Kartka z modlitewnika

Prababcia mojego męża nazywała się Helena Muszyńska z domu Król. Była córką Wojciecha Króla syna Mikołaja (ur.1852) i Marii (ur. 1858) z domu Jaworskiej córki Józefa. Cała rodzina mieszkała we wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie.

Oto kartka z modlitewnika Dominika Króla brata Heleny. Skan dostałam dzięki uprzejmości kuzyna Romana Króla – prawnuka Dominika. Wypisane są tu dzieci Dominika i jego żony Katarzyny z Lewickich.

Udostępnij na:

Zdjęcie rodziny Królów

Prababcia mojego męża nazywała się Helena Muszyńska z domu Król. Była córką Wojciecha Króla syna Mikołaja (ur.1852) i Marii (ur. 1858) z domu Jaworskiej córki Józefa. Cała rodzina mieszkała we wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie.

Oto jakieś stare zdjęcie rodzinne Królów, ale kto dokładnie na nim jest? Zdjęcie zrobione w Glinkach. Fotografię dostałam dzięki uprzejmości kuzyna Romana Króla.

Udostępnij na:

Drugie zdjęcie Michała Króla

Prababcia mojego męża nazywała się Helena Muszyńska z domu Król. Była córką Wojciecha Króla syna Mikołaja (ur.1852) i Marii (ur. 1858) z domu Jaworskiej córki Józefa. Cała rodzina mieszkała we wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie.

Oto drugie zdjęcie Michała Króla syna Dominika Króla rodzonego brata Heleny. Fotografię dostałam dzięki uprzejmości kuzyna Romana Króla – jego wnuka.

Udostępnij na:

Zdjęcie Michała Króla

Prababcia mojego męża nazywała się Helena Muszyńska z domu Król. Była córką Wojciecha Króla syna Mikołaja (ur.1852) i Marii (ur. 1858) z domu Jaworskiej córki Józefa. Cała rodzina mieszkała we wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie.

Oto zdjęcie Michała Króla syna Dominika Króla rodzonego brata Heleny. Fotografię dostałam dzięki uprzejmości kuzyna Romana Króla – jego wnuka.

Udostępnij na:

Akt urodzenia Michała Króla

Prababcia mojego męża nazywała się Helena Muszyńska z domu Król. Była córką Wojciecha Króla syna Mikołaja (ur.1852) i Marii (ur. 1858) z domu Jaworskiej córki Józefa. Cała rodzina mieszkała we wsi Glinki na terenie dzisiejszej Ukrainy. Przed wojną była to gmina Majdan Średni, Powiat nadwórniański, Województwo stanisławowskie.

Oto akt urodzenia Michała Króla syna Dominika Króla rodzonego brata Heleny. Dokument dostałam dzięki uprzejmości kuzyna Romana Króla.

Udostępnij na: